Popraw jakość komunikacji biznesowej
Jakość komunikacji biznesowej przekłada się na efektywność sprzedaży B2B oraz na budowę pożądanego wizerunku marki. W związku z tym nie ma miejsca w niej na żadne błędy. Od lat nieocenionym wsparciem w tym obszarze jest nowoczesna technologia. W tym artykule przyjrzymy się kluczowym trendom technologicznym w zakresie komunikacji biznesowej w 2025 roku. Co będzie na topie w najbliższych miesiącach?
Na potrzebę inwestycji w AI zwraca uwagę COO EasyCall Leszek Moszczyński. Jak sam twierdzi:
„Firmy, które dziś nie inwestują w automatyzację i sztuczną inteligencję w obsłudze klienta, za kilka lat mogą znaleźć się w tyle za konkurencją. W 2025 roku kluczową rolę odegrają rozwiązania oparte na AI, które pozwolą na personalizację i efektywność w skali, jakiej dotąd nie znaliśmy”.
Intensyfikacja wykorzystania AI w obszarze komunikacji
Bez dwóch zdań kluczowym trendem będzie pogłębione wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w obszarze komunikacji. To już nie tylko prowadzenie rozmów wg wcześniej przygotowanych scenariuszów, ale również zbieranie opinii czy też zaawansowana analityka. Podstawowym zastosowaniem AI pozostanie automatyzacja komunikacji poprzez odpowiadanie na zapytania klientów oraz systemy rekomendacyjne oparte na analizie dotychczasowej historii kontaktu klienta i jego preferencji zakupowych. Natychmiastowe odpowiedzi i spersonalizowane rekomendacje w czasie rzeczywistym to jeden z kluczowych trendów w komunikacji B2B na 2025 rok.
Hiperpersonalizacja komunikacji

Ogromne możliwości AI przekładają się na kilka podstawowych obszarów komunikacji. Od lat w marketingu i sprzedaży duży nacisk kładzie się na personalizację. Im bardziej pogłębiona, tym lepiej. Jednym z trendów komunikacyjnych w 2025 roku jest i będzie hiperpersonalizacja interakcji z klientem. Umożliwia ją pogłębiona analiza danych. Narzędzia AI są w stanie obsługiwać duże paczki danych, w tym historię jego kontaktów z marką, dane demograficzne, preferencje zakupowe itd. Im więcej wiesz o konsumencie, tym łatwiej przygotować Ci indywidualny styl komunikacji. Dotyczy to zarówno konwersacji prowadzonych przez narzędzia AI, jak i tych obsługiwanych przez fizycznych konsultantów, którzy w czasie rzeczywistym mają dostęp do kluczowych informacji. Tego typu hiperpersonalizacja przekłada się na wzrost zaangażowania klientów, ich lojalność oraz poprawę wyników sprzedażowych.
Poprawa bezpieczeństwa klientów i dbanie o ich prywatność
Z perspektywy przedsiębiorców bardzo ważne jest to, aby dbać o bezpieczeństwo klientów oraz chronić ich dane osobowe. Wymagają tego zarówno przepisy RODO, jak i etyka zawodowa. Rosnąca świadomość konsumentów w tym zakresie sprawia, że są oni wyczuleni na jakiekolwiek próby wyłudzenia danych lub niepokojące sytuacje. W obszarze komunikacji stosuje się coraz lepsze zabezpieczenia. Wszystko po to, aby zapewnić konsumentom wysoki komfort rozmowy. Układając ścieżki i procesy komunikacyjne w swojej firmie, koniecznie uwzględnij prywatność klientów, wykorzystując nowoczesne i wydajne rozwiązania technologiczne. To już nie tylko trend, ale i obowiązek.
Nacisk na lepsze zarządzanie obszarem obsługi klienta
Obsługa klienta ewoluuje z roku na rok. W praktyce oznacza to, że wykorzystuje się w niej wydajniejsze i lepsze narzędzia. Wszystko po to, aby usprawnić proces komunikacji oraz jeszcze lepiej nim zarządzać, oszczędzając cenny czas i środki. Oczywiście to wszystko przy jednoczesnej dbałości o wysoką jakość komunikacji i zadowolenie klientów. Pomagają w tym dedykowane narzędzia, w tym m.in. Easy Call Center. Dzięki niemu możliwe jest kolejkowanie połączeń, zwiększenie wydajności konsultantów, raportowanie wyników czy też wdrożenie w proces rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję.
Powtarzalność i wysoka jakość komunikacji B2B
Co jeszcze ma znaczenie? Ten trend nie zmienia się od lat. Mowa o powtarzalności i wysokiej jakości komunikacji B2B. Właśnie dlatego tak ważne jest przygotowywanie procesów i ścieżek rozmów w zależności od tematu komunikacji (np. sprzedaż, obsługiwanie zgłoszeń reklamacyjnych, obsługa posprzedażowa, zbieranie opinii itd.). Przygotowanie określonych standardów ułatwia zachowanie powtarzalności, a o jednolitą jakość komunikacji pomagają dbać takie narzędzia AI jak voiceboty i chatboty. Nowoczesna komunikacja biznesowa powinna być odpowiednio zbilansowanym połączeniem AI i konsultantów. To klucz do sukcesu w 2025 roku.